از لوازم جانبی هر چرخ خیـاطی پایـه های آن هست که معمولا تعدادی همراه با خود چرخ خیـاطی بـه مشتری عرضه مـی شود و بعضی از آنـها را درون صورت نیـاز مـیتوان جدا گانـه خرید . ایا نمد با چرخ دوخته میشود این پایـه ها کمک مـی کنند که تا دوخت ها راحت تر صورت بگیرند وگر نـه پایـه های همـه کاره و یـا جایگزین هم مـی توانند آن کارها را انجام دهند البته حتما توجه داشت کـه درآن صورت تنظیمات چرخ نیز تغییر مـی کند. ایا نمد با چرخ دوخته میشود ما مـی خواهیم درون طراحی و دوخت ودیعه مباحثی از پایـه های چرخ خیـاطی همـه کاره یـا خانگی را بـه شما معرفی کنیم و بنا داریم به منظور بعضی از آنـها فیلم های آموزشی مربوط را درون آینده درون سایت قرار دهیم .

1 ـ پایـه های ساده دوزی

این پایـه ها درون دو حالت دارای شکاف باز و شکاف نیمـه باز عرضه مـی شوند کـه شکاف های باز را چند کاره مـی گویند چون علاوه بر بخیـه های ساده زیگزاک هم مـی زند و کارهای دیگر هم درون بعضی از چرخ ها انجام مـی دهد . اما آنـهایی کـه شکاف آنـها درون حد یک دایره کوچک نیمـه باز هست فقط ساده دوزی یـا بخیـه های ساده مـی زنند

2 ـ پایـه های سر دوز

اگر چه مـی توان با پایـه همـه کاره زیگزاک بر سر درز ها زد و یـااز چرخ های مخصوص پاکدوزی استفاده نمود با این حال بعضی از چرخ ها پایـه ای به منظور پاکدوزی دارند کـه پارچه با آن جمع نمـی شود .

3 ـ پایـه کوک شل و ریشـه زن

دروسط برخی پایـه ها مـیله ای طراحی شده کـه زیگزاگ ها روی آن زده مـی شود و چون از حالت عادی خیلی شل تر هستند مـی توان با باز نمودن دوپارچه از هم و چیدن آنـها بعنوان کوک شل از آن استفاده نمود . اما اگر همـین زیگزاک ها با برنامـه های دیگر زده شوند ( بستگی بـه نوع چرخ دارد) مـی توان باآن ریشـه هم زد.

4ـ پایـه های زیپ دوزی

معمولا زیپ ها سه دسته هستند زیپ های مخفی ، ایا نمد با چرخ دوخته میشود زیپ های دو طرفه و زیپ های کاپشنی . با همـه پایـه های زیپ دوزی چرخ ها مـی توان هر سه نوع را دوخت اما به منظور راحت تر دوختن آنـها طراحی های متفاوتی به منظور هرکدام از انواع آنـها انجام شده هست . اما آنچه حتما برای تهیـه جداگانـه این نوع پایـه ها به منظور چرخ خود توجه داشته باشید ، بلندی یـا کوتاهی مـیله پایـه چرخ تان هست چون ممکن هست اینـها با یکدیگر هماهنگ نباشند .

5 ـ پایـه بعد دوز

اگر چه چرخ های مخصوص بعد دوزی یـا دوخت مخفی درون بازار وجود دارد کـه با آنـها مـی توان لبه پایین لباس ها را دوخت اما بعضی چرخ های همـه کاره نیز پایـه مخصوص و یـا ژتون مخصوصی دارند کـه باآنـها نیز مـی توان بعد دوزی کرد البته حتما حتما نخ همرنگ پارچه را استفاده نمود و از لحاظ کشش نخ بسیـار دقت نمود و طریقه که تا پارچه به منظور دوخت بعد دوزی با چرخ همـه کاره درشکل نشان داده شده است.

6 ـ پایـه کردونـه دوزی یـا ساتن دوزی

در ساتن دوزی زیگزاک هاآنقدر نزدیک بهم و یک دست دست زده مـی شوند کـه وقتی شما آنـها را با نخ ابریشمـی بزنید مثل ساتن بـه نظر مـی آیند به منظور نقش اندازی و وصل پارچه ها بـه یکدیگر مـی توان از این نوع دوخت استفاده نمود.

7 ـ پایـهلول

این نوع پایـه برگردی درون سر خود دارد کـه باید پارچه را درون داخل آن جا داد و بعد اقدام بـه دوخت کرد . هم از دوخت ساده مـی توان استفاده نمود و هم از دوخت زیگزاک البته بـه شرطی کـه زیگزاک ها از عرض دوخت بیشتر نشوند . همچنین مـی توانید بـه شکل مـیان دوز دو طرف پارچه را درون وسط بـه این شکل بدوزید ( درون شکل نشان داده شده هست )

8 ـ پایـه مغزی دوزی

از دیگر پایـه هایی کـه برای دور دوزی استفاده مـی شود پایـه های مخصوص نوار اریب هست که با آن مـی توان هم مغزی دوزی کرد و هم نوار اریب دوخت . بعد از تهیـه نوار اریب کـه مـی توانید آن را هم از اریب پارچه تهیـه کنید و با علامت گذار نوار اریب و یـا اتو و دست آن را شکل دهید و یـا بـه شکل آماده از بازار تهیـه کنید آن را بـه طرقی کـه در شکل نشان داده شده مـی توانید بکار گرفته و مغزی دوزی کنید .

9 ـ زنجیره دوزی

برای زنجیره دوزی کـه نوعی دوخت تزیینی هست در بعضی از چرخ ها ( مثل ژانومـه 802) ماسوره خاصی همراه با پایـه آن درون نظر گرفته شده کـه این ماسوره نخی بـه آن پیچیده نشده و مثل ماکو عمل مـی کند . درون حقیقت درون زنجیره دوزی فقط نخ رویی را داریم . شکل پایـه و ماسوره ماکو همراه با نوع دوخت آن درون شکل نشان داده شده هست .

نکته مـهم این هست که موقع دوخت حتما پشت پارچه زیر پایـه قرار گیرد زیرا دوخت زنجیره زیر کار هست . درانتها نیز دقت کنید نخ را بلند تر بچینید و با سوزن دستی انتهای آن را محکم کنید . درون صورت بی دقتی و کشیده شدن اشتباه نخ تمام دوخت شما شکافته مـی شود.

10 ـ پایـه قیطان دوزی

بعضی از چرخ های خیـاطی به منظور قیطان دوزی پایـه ای درون نظر گرفته اند کـه زیر آن شیـار نسبتا کلفتی دارد کـه قیطان داخل آن قرار مـی گیرد و دوخت روی آن انجام مـی شود . البته به منظور قیطان دوزی از پایـه های همـه کاره نیز مـی توان استفاده نمود فقط حتما دقت کرد سوزن دوختهای زیگزاکی کـه روی آن قرار مـی گیرد دقیقاً درون کنار قیطان فرود بیـایند.

ادامـه درون صفحه بعد

برگه: Page 1, Page 2
: ایا نمد با چرخ دوخته میشود




[آشنایی کامل با پایـه های ماشین خیـاطی - هنرکده ودیعه ایا نمد با چرخ دوخته میشود]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 09 Jul 2018 20:25:00 +0000